Via een aantal stappen vragen wij u naar gegevens die horen bij uw transactie. Zo helpt u ons bij het beantwoorden van uw vragen - hiervoor alvast onze dank.
Alle velden met een * zijn verplicht.
Mogelijk kunt u zelf uw vraag al beantwoorden. Wij adviseren u daarom eerst onderstaande controles uit te voeren.
Wij adviseren u daarom eerst onderstaande controles uit te voeren.
Door een gemiste check-in of gemiste check-uit wordt er een instaptarief ingehouden op uw OV-chipkaart. Voor het raadplegen en voor restitutie van de gemiste check-in of check-uit kunt u via de website uitcheckgemist.nl uw saldo terugvragen.
Het kan voorkomen dat u een negatief saldo had voor de opwaardering van uw OV-chipkaart, hierdoor kan het bedrag verschillen met het bedrag waarmee u de OV-chipkaart wilde opladen. Dit kan zijn ontstaan door bijvoorbeeld een gemiste check-in of gemiste check-uit. U kunt dit controleren via de website uitcheckgemist.nl.
Wanneer u meerdere kaarten heeft, kan het zijn dat de transactie op een andere kaart is opgeladen. U kunt dit zelf bekijken aan de hand van een transactie overzicht. Dit kunt u afdrukken bij een oplaadpunt of opvragen aan de balie van een vervoerder. Als u een account heeft op www.ov-chipkaart.nl (gratis) kunt u altijd thuis online uw transactie overzicht bekijken. Transacties die u via uw online account op www.ov-chipkaart.nl of via de OV-chipkaart app wilt inzien, zijn pas de eerstevolgende werkdag zichtbaar.
Indien u bovenstaande controles heeft uitgevoerd en dit niet heeft geleid tot een oplossing, kunt u verder gaan met de volgende stap.
U heeft aangegeven dat u een vraag heeft over de aankoop van een reisproduct. Voor een mislukte ophaal actie, een mislukte aankoop of andere vragen rondom uw transactie moeten wij u helaas doorverwijzen. Klik hier voor de juiste vervoerder.